Cele Mai Importante 10 Beneficii ale Cafelei Consumate Zilnic

Stiati ca o ceasca obisnuita de cafea poate face mai mult decat sa va ofere revigorarea de dimineata?

Intrebarea daca o cafea are sau nu beneficii semnificative este, fara indoiala, foarte controversata. Aceasta dezbatere din cele mai vechi timpuri a mentionat activitatea sa antioxidanta, precum si potentialul de stimulare a creierului.

Pe de alta parte, detractorii au sugerat dezavantaje precum indigestie, cresterea frecventei cardiace, tensiune arteriala crescuta si insomnie. Cu toate acestea, ultimul val de dovezi medicale si stiintifice vine cu o multime de noutati. Consumul de cafea poate fi mai sanatos decat ati banuit vreodata.

1. Cofeina va ofera o crestere de memorie pe termen scurt

Iata cateva dintre cele mai importante motive sa credeti asta:

In urma unui studiu, cativa indivizi au primit cate o doza de 150 de miligrame de cofeina fiecare, aproximativ cantitatea pe care o contine o ceasca de cafea. Cercetatorii au observat o crestere semnificativa a activitatii creierului. De asemenea, aceastia au remarcat faptul ca timpii de reactie, precum si memoria celor care au consumat cafeina s-a imbunatatit considerabil in comparatie cu cei care au primit doar un placebo obisnuit. Pentru a fi expliciti, acestia din urma nu au indicat nicio crestere in ceea ce priveste activitatea creierului.

Cum functioneaza
Potrivit neurologilor si toxicologilor, se considera ca cofeina actioneaza asupra zonelor creierului responsabile de concentrare si memorie. Ca o consecinta directa, cofeina trimite un impuls asupra memoriei pe termen scurt, precum si asupra acuitatii puterii de concentrare unui individ. Cu toate acestea, putem remarca faptul ca nu este clar cat dureaza acesta crestere. Totodata, nu este clar cum poate varia de la o persoana la alta.

2. Este o sursa de antioxidanti utili

Studiile arata cum cafeaua are mai multa activitate antioxidanta incomparatie cu cele doua superstaruri antioxidante: cacao si ceai. De fapt, ogama larga de analize detaliate de laborator realizate de-a lungul anilor au identificatpeste 1000 de antioxidanti in boabele de cafea. Interesant este faptul ca sutede alti antioxidanti apar la prajirea boabelor de cafea. Mai mult, un studiodin 2012 a numit cafeaua ca una dintre principalele surse de antioxidantialimentari disponibile in prezent.

Cum functioneaza
In cazul in care nu stiati, majoritatea antioxidantilor care segasesc intr-o ceasca de cafea ajuta la combaterea inflamatiilor. Si printr-o inflamatie intelegem o cauza fundamentala a diferitelor afectiuni cornice, asemenea aterosclerozei, a unor tipuri de cancer si a artritei.

In afara de aceasta, antioxidantii joaca un rol semnificativ in neutralizarea radicalilor liberi care apar in mod natural ca parte a functiilor metabolice zilnice. Cu toate acestea, radicalii in cauza sunt cei care pot provoca stres oxidativ si nu ne referim la cel benefic. Cu alte cuvinte, antioxidantii dintr-o ceasca de cafea aburinda ajuta la mentinerea sanatatii dumneavoastra. Si fac acest lucru prin protejarea celulelor impotriva oricaror daune fizice externe posibile.

In cele din urma, acidul cromogenic (unul dintre principalii antioxidanti din cafea) s-a dovedit a avea o oarecare capacitate de a prevenibolile cardiovasculare.

3. O cana obisnuita de cafea poate preveni declinul cognitiv

Nu este un secret ca cafeaua trimite un impuls temporar benefic catre memorie si catre activitatea creierului. Dar ceea ce majoritatea dintre noi nu stim este faptul ca un consum frecvent de cafea poate preveni, de asemenea, declinul cognitiv asociat anomaliilor mintale, cum ar fi boala Alzheimer.

Intr-un studiu amplu, expertii au descoperit faptul ca un consumde aproximativ trei pana la cinci cesti de cafea in fiecare zi are unele beneficii unice care nu pot fi reproduse in alt fel. S-a mentionat ca reduce cu 65% riscul de dementa si Alzheimer pe toata durata vietii. Totodata, cercetatorii au investigat efectul consumului de ceai sau alte bauturi, cum ar fi cacao sau bere, asupra declinului cognitiv, insa nu au gasit nicio asociere.


Concluzie
Exista diferite teorii cu privire la modul in care cafeaua poate ajuta la prevenirea sau mai bine spus, protejarea declinului cognitiv. Dar, inainte de asta, un fapt concret – cafeina in cafea impiedica formarea placii beta-amiloid. Placa poate contribui la inceputul si la progresia bolii Alzheimer. In plus, cercetatorii sustin ca, deoarece o ceasca de cafea obisnuita poate sa previna diabetul dietetic (un factor de risc pentru dementa), poate, de asemenea, sa minimizeze pericolul de dezvoltare a dementei.

4. Cafeaua ajuta la reducerea anumitor tipuri de cancer

Potrivit specialistilor in cancer, barbatii care beau cafea in mod regulat prezinta un risc mai scazut de a dezvolta cancerul de prostata comparativ cu cei care consuma alte tipuri de bauturi. In tandem similar, diferiti cercetatori sugereaza ca consumul a patru sau mai multe cesti de cafea in fiecare zi scade riscul de cancer endometrial la femei.

In mod statistic, femeile care consuma patru sau mai multe cesti de cafea pe zi au cu 25% mai scazute sansele de aparitie a cancerului,comparativ cu femeile care beau mai putin de o cana zilnic. In acelasi spectru, cercetatorii au descoperit o relatie intre consumul frecvent de cafea si scaderea ratei de cancer rectal, la san, colon si ficat.

Dar cum se intampla acest lucru?
Cafeaua contine substante fitochimice antioxidante numite polifenoli. Astfel de substante chimice au demonstrat multe proprietati anticarcinogene in diferite studii si analize detaliate de laborator efectuate in ultimele cateva decenii. Deci, pescurt, aceste fitochimice actioneaza ca tampoane care impiedica sansele deaparitie a tumorilor la o expunere foarte mica la compusii cancerigeni.

5. Cafeaua reduce riscul de aparitie a diabetului zaharat

O buna parte a expertilor in sanatate si nutritie din intreaga lume sustin ideea ca exista o asociere intre consumul de cafea si scaderea riscului de diabet. Si aceasta, in special pentru ca s-a dovedit recent ca pericolul de a suferi de diabet zaharat scade cu 7% pentru fiecare ceasca de cafea consumata. De asemenea, studiile epidemiologice au aratat ca cei care consuma foarte multa cafea au cu 50% mai putine sanse de a suferi de diabet, comparativ cu consumatorii ocazionali sau chiar cu cei care nu consuma deloc.

Concluzie
Exista mai multe moduri in care cafeaua este benefica in indepartarea diabetului. In primul rand, ajuta organismul sa utilizeze insulina si protejeaza celulele producatoare de insulina si, ca o consecinta directa, permite oreglare eficienta a zaharului din sange. Sa nu mai vorbim de faptul ca un echilibru sanatos de zahar din sange este asemanator cu o viata fara diabet.

In al doilea rand, impiedica deteriorarea tesutului. In special, acela care rezulta din lupta cu inflamatia in organism (unul dintre factorii derisc de diabet de tip 2).

In alta ordine de idei, acidul cafeic, o componenta a cafelei,este cunoscut a juca un rol semnificativ in scaderea acumularii toxice a unordepozite de proteine abdominale. Astfel de depozite, cum ar fi fibrile amiloid, se gasesc la persoanele cu diabet zaharat.

6. Cafeaua este sanatoasa pentru inima

Inainte de a o respinge ca un alt mit de pe internet, rezervati-va cateva secunde pentru a citi faptul ca un studiu care a implicat peste 37.000de persoane de-a lungul a 13 ani a fost finalizat de catre cercetatorii cardiologi. Surprinzator, cercetarile au scos la iveala faptul ca consumatorii moderati de cafea au avut un risc cu 20% mai scazut in privinta bolilor de inima, comparativ cu cei ocazionali, cu cei convinsi, si cei care nu consuma deloc.

Cum este posibil acest lucru?
Nu trebuie sa fiti un cardiolog instruit pentru a observa beneficiile cafelei in ceea ce priveste sustinerea sanatatii inimii. Acest lucru se intampla prin protejarea camerei musculare a inimii impotriva deteriorarii arterelor care poate rezulta din inflamatie. In acest fel, diverse boli de inima sunt indepartate, inclusiv afectiuni comune cum ar fi, printer altele, hipertensiunea, tromboza, atacul de cord, insuficienta cardiac.

7. Cafeaua imbunatateste performanta exercitiilor fizice

Este regretabil faptul ca majoritatea dintre noi am fost indusiin eroare de faptul ca cafeina este un agent de deshidratare. De asemenea, esteunul dintre motivele pentru care in anii dvs. de formare ati fost descurajati sa savurati cafea sau ceai inainte de o cursa lunga sau o lectura. Chiar si unii dintre cei care fac performanta in fitness nu va recomanda sa consumati cafea inainte sau dupa un antrenament intens.

Dar studii recente au aratat ca, la fel de mult cum cafeina poate stimula deshidratarea, consumul moderat de cafea nu deshidrateaza entuziastii sportului pentru a-si intrerupe antrenamentul. Dimpotriva, cafeaua si beneficiile acesteia ajuta la combaterea oboselii fizice, permitand astfel o marja de anduranta mai ridicata pe banda de alergare sau la antrenamentele cu gantere.


Cum se intampla acest lucru?
Cofeina reprezinta un potential de imbunatatire al performantei si al rezistentei. Nu numai ca ajuta la combaterea oboselii, dar, de asemenea, imbunatateste contractia musculaturii. Intr-o oarecare masura, poate intrerupe perceptia durerii sportivului si poate creste nivelurile de acid gras din sange. Rezultatul acestui fapt, pe termen lung, este rezistenta si anduranta.

8. Este cafeaua sanatoasa pentru ficat?

Indiferent de ceea ce ati putea gasi in blogurile de sanatate si in reviste de nutritie, cert este faptul ca aceasta licoare, cafeaua, reduce riscul de cancer la ficat. Inca o data, un consum constant de cafea a fost pus pe seama unei incidente mai scazute a cirozei, cu atat mai mult a cirozei alcoolice. Unele studii au indicat chiar o corelatie inversa intre cresterea consumului de cafeasi reducerea riscului de ciroza – o scadere a riscului cu 20% pentru fiecare ceasca consumata.

Cum functioneaza
Pentru a sustine acest argument, luati in considerare un aspect: o cercetare recenta aprofundata facuta anul trecut in Turcia a aratat o relatie inversa intre consumul de cafea si nivelurile sanguine ale tuturor enzimelorhepatice. In mod conventional, nivelurile crescute ale enzimelor hepaticereflecta afectarea si inflamatia ficatului. Pur si simplu, cu cat se bea maimult cafea, cu atat sunt mai mici nivelurile enzimelor.

9. Protejeaza impotriva gutei (artritei)

Studiile privind modelele de consum de cafea ale ambelor sexe indica faptul ca un consum obisnuit de cafea scade riscul de a dezvolta guta (o forma de artrita care provoaca inflamarea sau umflarea articulatiilor, in special in picioare si in degetele mari de la picioare). Un alt studiu separat a analizat comportamentele de sanatate pentru aproape 90 000 de asistente medicale in decursul a 26 de ani. Departe de ceea ce astepta majoritatea, s-a observat o corelare pozitiva intre scaderea pericolului de aparitie a gutei si consumul de cafea pe termen lung.

Femeile care au consumat mai mult de 4 cani zilnic au prezentat un risc cu 57% mai scazut de guta, la fel si cei care au luat cel putin trei cesti de cafea pe zi. In plus, riscul de guta a scazut cu 22% la femeile care au consumat zilnic intre 1 si 3 cani de cafea.

Mai mult, o singura cana de cafea decofeinizata pe zi a fost asociata cu scaderea cu 23% a riscului de guta. Toate aceste tipare au fost comparate cu cei care nu au consumat deloc cafea.

Concluzia
Se crede ca proprietatile antioxidante ale cafelei reduc riscul de aparitie a acesteui tip de artrita prin reducerea nivelurilor de insulina nesanatoase. La randul sau, acest lucru reduce nivelurile de acid uric. Un nivel crescut al acidului uric cauzeaza guta.

10. Cafeaua Reduce Depresia

Un sir din studii anterioare si recente au legat consumul de cafea cu rate de depresie mai scazute atat la barbati cat si la femei. In aceste studii, datele colectate sugereaza o relatie inversa intre depresie si consumul de cafea. De fapt, specialistii in cafea par sa aiba cel mai scazut risc de a cadea prada depresiei.

Cum functioneaza
In mod natural, cafeina este cunoscuta pentru a activa neurotransmitatorii care pot controla starea de spirit. Astfel de transmitatoare includ serotonina si dopamina. In acest fel, cafeaua stopeaza depresia stimuland injectarea acestor “hormoni ai fericirii” in sange.

Cum sa alegeti cea mai buna cafea pentru sanatatea dumneavoastra

Este evident ca aceasta bautura, cafeaua, vine cu o gama larga de beneficii pentru sanatate. Dar atunci cum se obtin mai multe beneficii de la cafea? Mai jos sunt cativa pasi de urmat.

Alegeti o cafea boabe organica (ecologica)

Ca si in cazul altor produse alimentare, cea mai buna modalitate de a obtine cea mai pura versiune este sa alegeti marca ecologica. Din fericire pentru noi, majoritatea companiilor de prelucrare a cafelei ofera o varietate naturala, precum si versiunea obisnuita (desi o astfel de cafea este in mod normal un pic mai scumpa decat versiunea obisnuita.)

Daca nu, verificati ambalajul pentru a va asigura ca boabele de cafea au fost crescute fara a se utiliza erbicide si pesticide. De obicei, boabele de cafea organice sunt in mod normal cultivate cu asistenta chimica zero, daca este posibil, pentru a se obtine o cafea organica in intregime, deoarece este mai probabil sa se obtina un produs mai curat in acest fel.

Dar sunt si alte motive pentru care puteti opta pentru cafeaua BIO.

Achizitionarea cafelei organice (denumita si cafea eco, cafea ecologica sau cafea BIO) nu este benefica doar pentru organism, ci si pentru mediul inconjurator. Agricultura ecologica nu adauga componente daunatoare sau sintetice in sol. In acest sens, face ca alimentele pe care le consumati, precum si mediul inconjurator sa fie mai sigur pentru toata lumea.

Consumati cel putin una sau doua cesti de cafea pe zi

Studiile sustin ca pentru a obtine avantajele maxime de la antioxidantii din cafea, consumatorii necesita cel putin una sau doua cani zilnic.

Preparati cafea proaspata dimineata devreme pentru a incepe ziua. Cel mai sanatos si mai gustos mod de a optimiza beneficiile pentru sanatateale cafelei este macinarea boabelor imediat inainte de a incepe pregatirea. Apoi, savurati cafeaua imediat.

Alegeti cafeaua de casa sau cafeaua proaspat prajita

Companiile de cafea ofera astazi cafea exceptionala oriunde. Fara indoiala, astfel de bauturi sunt delicioase. Cu toate acestea, ele nu pot contine aceleasi niveluri antioxidante ca ceea ce puteti obtine de la cafeaua de casa.

Intr-o zi fierbinte, in loc sa optati pentru un pahar de suc acidulat, pregatiti cafeaua cu gheata. Va veti potoli setea si va veti bucura, de asemenea, de beneficiile antioxidante pentru sanatatea cafelei.

Alegeti Cafea Boabe mediu sau intens prajita.

Cercetarile arata ca boabele de cafea prajite mai intens au niveluri mai ridicate de antioxidanti decat cele prajite mai putin. Deci, in mod ideal, boabele de cafea mai inchise la culoare au mai multe beneficii pentru sanatate comparativ cu boabele deschis colorate.

Utilizati echipamentul potrivit pentru prepararea cafelei

Daca doriti sa obtineti maximul de la o cafea, atunci va recomandam sa luati in considerare achizitionarea echipamentului potrivit pentru a maximiza experienta consumului de cafea. Mai jos gasiti cateva exemple:

Aparat de cafea: Cumparati un aparat de cafea fiabil care nu numai ca incalzeste apa pâna la punctul de fierbere, ci produce si cafea fierbinte. Luati in considerare achizitionarea unui aparat care genereaza aproape 12 cesti daca aveti mai multi consumatori de cafea acasa.

Apa purificata: Contrar a ceea ce cred unii dintre noi, apa pe care o folositi pentru prepararea cafelei face diferenta. Asadar, asigurati-va ca utilizati apa purificata, fara substante chimice, pentru a transforma cafeaua intr-o bautura perfecta.

Rasnica pentru cafea boabe: Cel mai bun mod de a obtine cea mai proaspata calitate a cafelei este folosind boabe de cafea proaspat macinate. Deci, achizitionati o rasnita electrica care poate macina aceste boabe in mai putin de 10 minute si bucurati-va de cafeaua preferata in cea mai pura forma.